• Understand the difference between a team site & a communication site
- Outils collaboratifs
- Microsoft 365 Users
Training Course Microsoft 365 SharePoint Online : Contribute to a site – English language version
Objectifs
• Navigate a SharePoint site
• Create pages
• Add content (text / video / picture)
• Add links & anchors
• Understand the permission philosophy of SharePoint
• Create lists & libraries
• Customize them
• Manage library document versions
• Manage alerts
Prérequis
Basic understanding of Microsoft 365. Basic computer skills.
Cette formation ne peut être financée que dans le cadre d’un projet d’entreprise (prise en charge entreprise ou OPCO). Les dossiers à financement personnel et CPF ne sont pas pris en compte.
Public
This course is intended for novice end users working in a SharePoint environment as contributors.
Formation(s) associée(s)
- Training Course Microsoft 365 Teams : Boost your Meeting – English language version
- Training Course Microsoft 365 SharePoint Online : Create & Manage your Site as End User – English language version
- Training Course Microsoft 365 OneDrive : Manage and Share my Documents – English language version
- Training Course Microsoft 365 : Teams the real time collaboration – English language version
- Formation Microsoft 365 utilisateurs Teams, OneDrive, OneNote et Outlook
- Formation Microsoft 365 utilisateurs (Teams, OneDrive, SharePoint, OneNote et Outlook)
- Training Course Microsoft Power BI Desktop Introduction
Dernière mise à jour
Programme mis à jour le 05 août 2024
Bon à savoir
Evaluez votre niveau
Pour vous aider à bien choisir votre formation, nous vous proposons soit un entretien avec le formateur soit un test d’évaluation. Cela vous assurera que vous disposez des connaissances nécessaires pour suivre la formation dans des conditions optimales.
Sessions garanties
La majorité de nos sessions proposées en distanciel sont garanties. Elles peuvent être enregistrées à la demande.
Travaux pratiques
Nos formations comprennent de nombreux travaux pratiques pour un meilleur apprentissage (60 % de pratique). Nous proposons également de travailler sur vos données pour une meilleure expérience.
Les Modules
de formation
Module1
OVERVIEW
o UNDERSTAND THE DIFFERENT COLLABORATIVE SOLUTIONS
o TEAMS or SHAREPOINT ?
Module2
FIND AN EXISTING SITE
Module3
UNDERSTAND PERMISSIONS
o ROLES & ACCES
Module4
CREATE CONTENT
o LIBRARIES / LISTS
o VERSIONING
o ALERTS
o RESTORE LOST/MODIFIED DOCUMENTS
o MANAGE COLUMNS & VIEWS
o PAGES
o LINKS
Module5
MANAGE THE NAVIGATION
o IN THE MENU
o INTO THE PAGES
Les prochaines
sessions de formation
Sur demande
Vous souhaitez organiser cette formation à une date spécifique ?Contactez-nous en remplissant le formulaire ci-dessous
26 mai 2025
21 juillet 2025
22 septembre 2025
10 novembre 2025